5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg under april 2011

Av Elisabeth - 13 april 2011 10:47

Idag är det exakt tre månader sedan jag kände att förlossningen äntligen var på G,

5 dagar efter beräknat förlossningsdatum. Bitar av slemproppen började lossna på morgonen. Mamma och jag skulle åka till Alingsås just den dagen och för säkerhets skull tog jag med mig BB-väskan. Det var ju ändå femte barnet som skulle födas och förra gången gick det relativt fort. Hela dagen gick jag med molande värk och på eftermiddagen ringde jag förlossningen för att rådgöra. Senare på kvällen kom det regelbundna värkar med 10-15 min mellanrum. Det lustiga är att så höll det på också när jag skulle föda fyran och ändå öppnade jag mig effektivt den gången. Jag hade grymt ont och kände att jag måste ha öppnats minst 5 cm. Vi kom in vid 22-tiden men jag var inte öppen mer än 1 cm och livmoderhalsen var inte helt utplånad och dessutom bakåtriktad. Hela dagen hade jag gått med pinvärkar helt i onödan kändes det som.

Vi fick i alla fall ett rum att sova över i, mamma och jag. Min man ville inte vara med och jag ville inte tvinga honom.   


Här kollar de om värkarna är tillräckligt starka, vilket de naturligtvis inte var på papperet. I verkligheten gjorde det dock mycket ondare, trots det hände inget på 9 timmar.

Här är rummet som vi fick! Det var lite som att bo på hotel, bara att gå upp till förlossningen och beställa frukost, lunch och middag.

Här lade jag mig för att försöka sova några timmar, men det blev inte mycket sömn alls. Förvärkarna gjorde för ont.

Av Elisabeth - 12 april 2011 15:40

   Jag väntar otåligt på att Killen ska vakna. Han ligger i sin älskade barnvagn ute på altanen och sover middag. Om 3 dagar blir han hela tre månader. Tiden går verkligen fort. Annat var det när de större barnen var små och jag var en ung mamma. Då hade man inte riktigt ro att bara vara mamma, utan man skulle vara så mycket annat också.


Idag fick jag hem den söta bodyn som jag beställde på 'Fresh Milk barnkläder'. Den påminner om de kläder som bebisar hade då jag själv var liten på 70-talet. Alla barn skulle ha likadana kläder och färger oavsett kön.

Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards