5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg under januari 2019

Av Elisabeth - 2 januari 2019 22:11

Long time....!
Har haft ett sabbatsår men går snart på termin 5, äntligen. Den 21 jan drar den i gång. Nu är det bara läkemedelstentan nr 2 kvar som jag inte klarat än. Konstigt nog så klarade jag den första med alla rätt på första försöket. Denna fick jag ett (1) fel på?. Det är bara att göra om den tills jag klarar den.
Nu under hösten har jag haft 12 veckors praktik på 3 olika platser, vilket varit kul men hektiskt. Vi har ju haft föreläsningar och examinationer med tillhörande seminarier mellan varje 4-veckorsperiod. Puh! Man är rätt trött på att plugga nu.
Vetenskapsteori står på schemat nu fram till 18 jan. Detta är inte så roligt men blir bra kött på benen inför C-uppsatsen, som jag längtar efter att få skriva. Jag kommer väl få äta upp att jag skrev det men, den dagen den sorgen.

Philip går i 1:a klass och det går väl så där. Han är normalbegåvad men har svårt att finna sig i skolans rutiner. Han är ju ensambarn numera och van att bestämma var skåpet ska stå. Tyvärr har vi inte gett honom några som helst rutiner. Uppfostran har vi gett honom men inga regler och rutiner, som sagt.

Älskade pappsen gick bort på första maj förra året, så det har varit en del att stå i! Vad gör man med en massa prylar som man fått men inte har användning för? Det skär i hjärtat att behöva göra sig av med saker.

Nedan: bild på papsen när han var 26 år, ung och snygg med hela livet framför sig.

Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards