5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg den 18 april 2011

Av Elisabeth - 18 april 2011 15:04

Jag fattar inte hur folk hinner jobba samtidigt som de har ett hem att sköta. Jag är 'bara' hemma med en bebis som dessutom sover middag ett par, tre timmar om dagen sammanhängande och under den tiden så ska jag hinna allt möjligt innan han vaknar.

När han väl vaknar så hinner jag ingenting, utom att ta hand om honom. Han vill ju bli buren hela tiden eller så gnäller han.

Klart att maken kan ta hand om honom en stund medans jag gör något annat som disken, tvätten eller liknande. Så fort jag sätter mig vid datorn då kommer han dragandes med bebben och lämnar över honom.

Jag får alltså inte ha lite roligt vid datorn utan bara tråkiga saker. 


Frågan är vad jag har rätt att kräva av maken, jag menar han betalar allt och jag drar i princip bara in barnbidragen. Föräldrapenningen skall vi inte tala om för den är så låg den kan bli pga att jag studerade året innan han föddes. 

Av Elisabeth - 18 april 2011 14:00



   

     Här är veckobilder av magen!


  Litet collage av de bästa bilderna.


Fick ofta höra av alla möjliga och omöjliga människor att jag hade en jättefin och rund mage. Den var faktiskt riktigt fin, fast och rund utan några bristningar.

Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards