5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg under mars 2014

Av Elisabeth - 25 mars 2014 18:51

Jag börjar bli trött på matte nu. Har hållt på i 20 veckor snart. Tre veckor är det kvar till slutprovet och nu repeterar jag alltihop.
Dagiset ska saneras från nån elak bakterie som inte vill släppa greppet om barnen så jag håller dessutom Philip hemma denna vecka. Det gör ju inget eftersom jag redan gjort all matte en gång.
Däremot blir det många ilskna utbrott från Philip, minst två om dagen. Fortfarande får han sitta i vagnen eftersom han inte går bredvid mig utan springer iväg så fort han får en chans. Suck! Hade trott jag skulle slippa vagnen vid detta laget.

Efter matten ska jag läsa Engelska 6 men jag får se om jag klarar det. Det kan hända att jag måste läsa Eng 5 först :-( De ska ju alltid göra om varenda ämne precis när jag bestämt mig för att läsa det.



Det blir ett himla klättrande, springande och tjatande när han är hemma. När han blir arg har han börjat kasta saker på mig. Åh, vad jobbigt det är och frestande att kasta tillbaka ?

Av Elisabeth - 18 mars 2014 08:15

Hela familjen utom Jörgen har haft magsjuka. Värst drabbad blev nog Isabel. Hon kräktes minst 6 ggr. Dessutom skulle hon haft en liten fest för några killar och tjejer, men den fick hon ställa in.
Jag gick ner ett kilo och tänker rida på den här vågen nu, då magsäcken är krympt, för att gå ner några kilo. :-)

Vi hoppas vi får slippa fler attacker för detta är något av det värsta jag varit med om. Och har man dessutom feber så har man ont i hela kroppen och alla leder.

Jag brukar ge Philip Sempers Magdroppar om han har diarré. De har räddat mig många gånger och hans rumpa. På hans dagis går det diarré var och varannan vecka och jag är så trött på det. Det är någon som slarvar med handtvätten tror jag. :-(

Av Elisabeth - 1 mars 2014 21:18

Man blir så less på ungar som förstör! Alla mina barn har varit ganska så påhittiga på den fronten och jag kan inte säga vem som varit värst.
Idag förstörde i alla fall Philip en bok som vi lånat på biblioteket. Suck!!

Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards