5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg under november 2012

Av Elisabeth - 23 november 2012 21:56

Snart börjar skolan och föräldraledigheten är slut! Vi passar p att njuta den sista tiden utan stress.
Idag stack vi tidigt till Frölunda Torg!
Dagen började med lite lek i familjeloungen och sen började shoppingen.
Vid 13-tiden somnade Philip i vagnen och jag tog en lugn lunch. Sen fortsatte shoppingen på Polarn&Pyret och Kapp Ahl bl.a Vi köpte kläder till liten som kommer 27:e dec!

Av Elisabeth - 20 november 2012 22:54

Så här löser man blöjbytarproblem! En skön dunkudde under huvudet gör susen för en liten kille som inte vill ligga still.

Av Elisabeth - 17 november 2012 12:34

Plötsligt så bara sätter han sig framför tv:n och kollar på Yrrol! Snart ska han sova middag och jag ska köra lite spinning på min nya spinningcykel som jag köpte för några månader sen efter att den gamla gått sönder.
Tänk att jag redan kört slut på en! :-)

Av Elisabeth - 15 november 2012 18:07

Idag har jag varit på Kompetenscentrum och gjort ett test för att se vilken nivå jag ligger på. Testet gick ganska bra men jag kan inte börja direkt på 2:ans matte utan det blir 1:ans. Enligt testet kan jag hoppa på 1c men jag fegar ur och väljer 1a :-)

Av Elisabeth - 14 november 2012 23:49

Så här gillar jag när det ser ut hemma... barn som leker och har roligt. På sista tiden har vi haft otroligt jobbigt med en tonåring från helvetet.
Nu känns det som det håller på att vända som tur är. Det har dock krävt ett otroligt jobb från min sida.

Av Elisabeth - 14 november 2012 19:36

Efter ett långt uppehåll ska jag börja skriva igen. Det har inte varit några större framsteg varken med Philip eller min vikt.
Den 26 nov ska jag kolla om min ämnesomsättning är som den ska *hoppas inte* Precis som varenda kvinna och vissa män så hoppas jag att läkaren ska upptäcka att jag har ett allvarligt fel på ämnesomsättningen och att jag måste äta mediciner så att jag kan äta en massa gott utan att gå upp i vikt:-)

Vågen står envist på 58,5 - 59,5... att det ska vara så jävla svårt att gå ner 6 kilo!?!
Tar ett par plättar som tröst!

Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards