5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg under augusti 2011

Av Elisabeth - 19 augusti 2011 12:05

För ett par veckor sedan köpte jag lite kläder och saker till Phille. Det blev en jacka från Zara Baby och en Body från Bonti.

    

 

Sen blev det lite nya leksaker också.



 


Dessa här nedan köpte jag tidigare i år... behöver jag säga att jag älskar att köpa leksaker...?!  

 

Av Elisabeth - 19 augusti 2011 11:37

Fler tänder är på väg i överkäken. Han har redan fått två i nederkäken och nu kommer alltså två till. Det blir mycket skrik och gråt. Jag kan inte minnas att någon av de andra barnen kinkade så mycket men jag VET att de gjorde det.


För att lindra de värsta besvären så beställde jag en gel från 'The English Shop' den heter Teething Gel Bonjela och innehåller lidokain, som verkar bedövande på tandköttet och den smakar som tur är godis annars hade han väl aldrig velat ha den i munnen.


 

Av Elisabeth - 17 augusti 2011 16:45

Idag hade jag tid hos gynekologen för att kolla upp en smärta som jag haft ett tag nu. Det gör ont när jag kommer åt magen kring livnodertaket. Det visade sig att ena 'vingen' på spiralen hade åkt in i ena äggledaren.

Jag tyckte faktiskt att det gjorde förbannat ont när Bm satte in den och jag har ändå haft flera spiraler tidigare utan såna problem. Hon hade helt enkelt tryckt upp spiralen för långt.


Gynekologen sa att det bästa är att ta ut den igen och vänta tre veckor och sen sätta in en ny. Så nu är man utan spiral ett tag, lite som att leka med elden...!  

Av Elisabeth - 15 augusti 2011 08:50

Nu är det slut med att ligga och lata sig halva dagen utan nu är det upp senast kl 8 som gäller. Philip vaknar och vill äta runt 7 varje morgon men om jag lägger honom på sidan och stoppar in nappen några gånger så brukar han somna om vid 8 och sova tills kl 10 ungefär.

Det tänker jag uttnuttja nu när jag ska börja läsa igen. Perfekt att få ett par extra timmar på morgonen till att göra sånt jag brukar göra då han tar sin middagsvila annars.

Om jag ska plugga så kommer all extra tid behövas.



Av Elisabeth - 15 augusti 2011 08:03

Idag blir min älskade lille bebis hela 7 månader!


Dessvärre så är han jättegrinig och har varit det hela veckan som gick. Pappa var förkyld förra veckan så vi vet inte riktigt om det är en förkylning eller om det är tandsprickningen som spökar.


Han har fått två nya tänder i underkäken i veckan som gick så det är inte konstigt om han varit grinig. Han har grinat i stort sett hela dagarna. Han blir inte ens tyst när han sitter i famnen. Leksakerna är inte roliga alls nu mer, bara sånt som man inte får röra duger.  


Emellanåt är han dock som en sol och man orkar vidare ännu en dag.


Jag ser dessutom att de två tänderna i överkäken är på väg också. Det är alldeles rött och svullet så jag tror att de kommer snart. Om de kommer i dagarna så har den stackaren fått 4 nya tänder på en vecka och det känns kan jag tänka mig.

 

Av Elisabeth - 13 augusti 2011 21:45

Som om det inte var nog med att kunna sätta sig själv och öva på att krypa så har Philip börjat resa sig mot möbler nu också. Han är väldigt ostadig på benen men upp ska han.

Han ramlar och slår i huvudet men upp ska han fortfarande.

Det är riktigt mycket som händer nu och det känns som om min bebis springer ifrån mig.

Tänk vad fort man glömmer att de faktiskt är rätt så rörliga redan efter 6 månader.




Av Elisabeth - 11 augusti 2011 08:15

Idag var vi och hälsade på en av mammorna på familjeliv.

Vi har fått kontakt via en grupp med äldre mammor. Det var jättekul att få träffa henne och det visade sig att vi hade en hel del gemensamt.


Hennes lille plutt var jättesnäll, precis som Philip brukar vara när han inte är sjuk, men han var tyvärr på g att bli sjuk så han var rätt grinig till och från.


Vi blev uppassade av hennes 13 eller 14 ??? år yngre man. Han lagade mat, fixade kaffe, städade och badade barn så vad mer kunde man önska sig?!   


Hon har drillat honom bra. Jag trodde ärligt talat inte att det fanns såna karlar.

Av Elisabeth - 10 augusti 2011 18:45

Eftersom min mamma och hennes Per samt min moster och hennes man var här igår och käkade upp mina bullar som jag bakat för att ha i frysen ifall jag får gäster så var jag tvungen att baka nya bullar.

Om jag ändå ska baka så är det lika bra att baka ordentligt. Tre satser med olika smak blev det.

En sats med kanelbullar, en med vaniljfyllning och en med mandelmassa i.


 

Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Skapa flashcards