5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg under juni 2012

Av Elisabeth - 30 juni 2012 18:45

Man kan bli tokig för mindre. Kom på att jag först av allt tänkt köpa en Emmaljunga Nitro City med liggdel redan då jag väntade Philip.

Jag såg den på Storken och blev förälskad direkt. Så lättkörd och snygg men priset var då 7500 ca för hela vagnen inkl liggdel. Jag tyckte det var lite mycket, dum som jag var så jag struntade i den.

Köpte då Smart Duon med fyra fasta hjul och det har jag ångrat länge efter det.


Till min stora lycka så såg jag att det var flera Nitro City ute på blocket så jag lade ut min Smart Duo för försäljning för 3000:- men det var tydligen för dyrt för ingen nappade på allvar.

Sänkte den till 2500:- och då gick det bättre.


Började kolla in en Nitro på Blocket och inom en vecka hade jag hittat en svart, som jag ville ha, i Partille. Köpte den och en Quadrolift, 2010:a, för 1800:-, som hittat ju. Var nöjd och glad men kände att jag hellre hade velat ha en Ozone City. Problemet är bara att de ligger inte ute så väldigt ofta så jag fick välja Nitron bara för det.


 


Jag hade väl haft Nitron ca 2 veckor när mina ögon fick syn på en Ozone på Blocket. Det stod bara Emmaljungavagn och det var svårt att se vad det var för en vagn men jag såg direkt att det var en Ozone och kastade mig på telefon. Tjejen som svarade kunde inte ta emot mig förrän dagen därpå så jag hängde i princip på låset när hon kom från jobbet.

Jättefin vagn 2010 tror jag för 2600:- Kanon, bara ett krux och det är att den är grå. Grey Flowers heter tyget.

Jag köpte den och jag älskar den. Tvättade upp Hela Nitron och fixade bort lite grus vid hjulen och den blev som ny. Sen satte jag ut den för 2300:- vilket är 500:- mer än jag gav. Det ringde hur många som helst så förmodligen var den värd sitt pris. 

Helst av allt hade jag velat ha en svart men nu börjar jag faktiskt gilla färgen och jag har bara förlorat 100:- på dessa affärer.  


Den är så lätt att köra. Kanske ser den lite lustig ut men den skonar mina axlar och Phille ligger som en prins i den.

 

Av Elisabeth - 23 juni 2012 22:00

Tränat har jag gjort så det kan jag inte klaga på även om spinningcyklen är småkass så går det att cykla. Däremot så är det lite si och så med maten. Alla dessa jävla högtidsdagar tar ju knäcken på viktnedgången.

Det är ju bara Midsommar en gång om året.... och Julafton... och Påskafton... och Kräftskiva... och Födelsedag.... och Nationaldagen... och Nyårsafton.... och alla andra femtielva födelsedagar.


Jag måste börja tacka nej till all kalasmat om inte jag skall se ut som en tunna till slut.

Nu har jag gått upp till 60 kilo igen. Det verkar vara min standardvikt, men jag vägrar väga så mycket och ska kämpa mig ner till 55 minst.

Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Skapa flashcards