5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg under januari 2016

Av Elisabeth - 1 januari 2016 13:53

 

Yes! I did it...



Den 19:e januari börjar jag läsa till sjuksköterska i Trollhättan. Vägen hit har varit väldigt lång och krokig, nio år har det tagit mig från att jag bestämde mig för att plugga upp mina betyg tills jag nu kommit in och det är tre år kvar till målet att bli Sjuksköterska. 


Mindre positiva människor knycker på nacken och tycker att jag är alldeles för gammal att börja läsa men det tycker inte jag. Jag blir klar när jag är 52 och ska jobba tills jag är minst 65 men troligast tills jag är 70 och då blir det 18 år i yrket. 18 år är väl ändå ett bra tag. Hade helst velat komma in på Varbergs Campus men jag satte tyvärr det alternativet, av misstag, under Trollhättan och då ströks ju det automatiskt då jag kom in i Trollhättan, grrr! Hur kan man göra ett sånt fatalt misstag?



Vad hände med Förskollärarstudierna då? Jo, jag upptäckte ganska snabbt att det inte var något för mig. Jag hoppas inte att jag tycker likadant nu på Sjuksköterskeprogrammet men det tror jag inte att jag kommer att göra. Jag älskar att jobba inom vården och känner att det finns så mycket fler utvecklingsmöjligheter här än inom förskolan.


Tjingeling!

Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards