5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg den 15 april 2011

Av Elisabeth - 15 april 2011 14:29

Grattis min lille älskling! Idag är du exakt tre månader.


Efter att jag fått EDA och efter att klockan passerat tolv på natten så tog allt fart ordentligt och jag började nu öppna mig mer och mer. Bm tog hål på fosterhinnorna för hon tyckte att bebben skulle komma snart. Min äldsta dotter kom, efter att hon slutat sitt jobb som sjuksköterska, för att närvara vid sin lillebrors födsel. Min mamma var också med då jag födde min dotter för snart 26 år sedan.

Klockan 01.37 kom han äntligen ut som stålmannen med en arm framför huvudet. Inte undra på att jag tyckte det gjorde extra ont denna gång. Handen tar ju sin extra plats vid utdrivningen. Jag misstänkte att han skulle födas så eftersom han hade legat och joxat en del med handen ovanför livmoderhalsen. Ett tag trodde jag att han låg med fötterna neråt.

Storasyster klippte av navelsträngen i stället för pappa.

  

Han vägde 3520g och var 50cm lång. Huvudet var 35cm så han var med andra ord helt normal om än lite mindre för att vara en vecka efter BF.


Min mamma var överlycklig för han födde samma dag som hennes älskade pappa fast med 89 år emellan.

Philip   2011-01-15

Morfar 1922-01-15


Till råga på allt så fick vi se denna lilla etikett som satt på en brandvarnare i taket. Skrockfulla som vi är kunde vi inte låta bli att fota den.

   

Lite spooky är det allt. Den satt i mitt förlossningsrum.



  Storasyster med sin lillebror.

  Philip på dagen strax innan pappa, storasyster Isabel och farmor, kom för att se honom första gången.

  Så här såg magen ut några timmar efter förlossningen.

 

Det här är Philip nyfödd.


 

...och detta är min morfar nyfödd 15 jan 1922.


Man kan se en viss likhet och min mamma är övertygad om att det är min morfar som är pånyttfödd via min son Philip.  



 

Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards