5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg under januari 2021

Av Elisabeth - 15 januari 2021 11:00

Helt sjukt vad fort tiden går! Philip har alltså fyllt 10 år. Det låter som en klycha men det var ju faktiskt igår han föddes.
Nu går han i 3:e klass!!!

En bild på min mage ett par dagar innan han föddes och ett collage från hans första 10 år!

Av Elisabeth - 8 januari 2021 08:48

  Då ska jag, som en sista desperat åtgärd, försöka gå ner 10 kilo med hjälp av viktväktarna. Fram tills nu har jag kört stenhårt med Lifesum. Den är bra men den visar inte rätt förhållande mellan in- och utkomster, eller mellan kalorier vs. näring. I Lifesum loggar man allt, precis allt. Det blir snabbt en massa kalorier enligt appen, men var den kommer ifrån är ju väldigt viktig och visst får man tips och peppe, men det blir ändå fel. 


Många gånger om man ätit lite frukt och kanske ett par ägg extra under dagen så blir ens budget full så att man egentligen inte ska kunna äta mer den dagen. Då svälter man och alla vet väl vid detta laget att svält hindrar viktnedgång. Det som är bättre med viktväktarna är att man inte räknar in grönsaker, frukt och rent protein. Detta är mat som man kan äta sig mätt på utan att gå upp i vikt, förutsatt att man inte äter sig proppmätt och bara när man verkligen är hungrig. Kycklingfilé är 0 points, men det betyder inte att man får äta fler än en för då går man upp i vikt.


Än så länge har jag inte gått ner speciellt mycket efter snart två veckor men det kommer sluta på något kilo. Antar att det tar ett tag innan man kommer in i det. Vikten vid start var 66 kilo efter julens goda mat. Nu är den nere i 64,5 kilo så det blir 11/2 kilo vilket  är jättebra när jag tänker efter.


Denna sommar vill jag verkligen inte bada i vassen utan vill kunna ha alla mina fina kläder. Jag vbara vägrar köpa större storlek, det är det värsta man kan göra för sin vikt och sin hälsa.



Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards