5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg den 22 juni 2011

Av Elisabeth - 22 juni 2011 23:30

Eftersom vi inte kommer att åka på någon utlandsresa i år heller så får jag underhålla/sysselsätta barnen bäst jag kan.


Vi bestämde oss i morse hastigt och lustigt för att åka in till stan och besöka några museum, så många som vi orkar och hinner tänkte vi.


Dagen började bra kl 11.00 med en frulle på Dahls konditori på Danskavägen i närheten av där vi bodde tidigare barnen och jag.

Efter den så åkte vi raka vägen till Medicinhistoriska museet på Östra hamngatan. Det är verkligen intressant, men där finns inte mycket som jag inte redan vet, fast å andra sidan kunde jag leka proffsig guide åt mina barn.


Efter en och en halv timme så gick vi bort, runt hörnet, till Stadsmuseet. Som tur var så slapp jag betala entré för jag har ett kort som ger mig gratis entré hela sommaren på bl.a detta museum. Barn under 25 (?!) går in gratis...


Där gick vi i en och en halv timme också, men turen fick ett abrupt slut för Philip hade fått nog av gamla saker. Han började skrika helt tröstlöst och skrämde slag på ett gäng asiatiska turister.

Jag kände mig helt enkelt tvungen att avbryta.


Väl ute på gatan så somnade han plötsligt, så jag antar att han bara behövde lite frisk luft, det kan ju bli ganska kvavt inne på ett museum för de får inte vädra hur som helst med tanke på vad de förvarar där inne.

Vi passade på att käka en god lunch, en himmelskt god Grekisk sallad till mig och Isabel och en Tacobuffé till Alex.


 


Jag älskar fetaost och skulle kunna leva enbart på det. Även Isabel och Alex älskar numera fetaost. Allt som jag gillar gillar de också... nästan.


Dagen var ju inte slut än så vi stannade till på frölunda torg och tog en fika där på det fina kafeét vid Åhléns. Där har de riktigt bra grejer att äta.

Allmänt · Barn · Mat · Philip

Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards