5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg den 10 juni 2011

Av Elisabeth - 10 juni 2011 15:00

Med tanke på att jag har köpt tre nya barnvagnar till Philip redan så bestämde jag mig för att köpa en gåstol begagnat. På Blocket hittade jag precis det jag sökte; en svart gåstol av märket Baby Seat.


Den kostar bara knappt 700 kronor som ny men å andra sidan har man den så kort tid. Nu är allt i svart utom bärselen som är marinblå.


Man tröttnar så otroligt fort på att ha huset fullt med saker som har för mycket mönster och dessutom ger det ett rörigt intryck.


           

Här går nästan allt i svart och det ger ett mer enhetligt intryck, för sakerna invaderar verkligen ditt hem i några månader.

Av Elisabeth - 10 juni 2011 13:45

Det hände en annan sak också idag när vi var inne i GBG. Man skulle kunna tro att det var fredagen den 13:e för min del.


Jag satt och ammade Philip i skötrummet och en tjej, som uppenbart inte är från Sverige ursprungligen, bytte blöja i soffan (?)

Alex reagerade på detta och frågade varför hon inte bytte blöjan på skötbordet, som alla andra gör?!?


Hon gick sedan in på toa med barnvagnen och efter en stund kom hon ut och det var väl inget konstigt med det, men en annan blond tjej som jag satt och pratade med gick in efter henne men kom ut snart igen och sa att det låg en blöja i toan och att någon hade försökt spola ner den men misslyckats och ovanpå detta har personen skitit en hög.   


Det är klart att vi inte kan vara 100% säkra på att det var hon, men hon sa inget när hon kom ut och hon tog faktiskt med sig blöjan in på toa.


Varför slänger man inte blöjan i papperskorgen som är avsedd för just detta???


Tror hon att någon ska göra en massa woodotrick utifrån hennes barns bajs???


Vi fattade inget, vi som var där.


Stackars de som städar toaletterna där säger jag bara.


  Lånad bild från google

Av Elisabeth - 10 juni 2011 11:30

I dag var vi en sväng i GBG för att bl.a äta en god sallad på Paprika. Jag beställde, av en tjej, en Grekisk sallad utan rödlök eftersom jag ammar. Efter att jag beställt min så sa jag:


- De två (Isabel och Alex) ska också ha var sin sån.


Då går den tjejen som gjorde min sallad till en annan kund och en annan tjej börjar göra två sallader, jag fattade inte först att dessa var till mina barn, men frågade för säkerhets skull vem som ska göra våra sallader? Det visar sig att hon utan att fråga om de också eventuellt ska ha utan något bara börjar  göra dem, varpå jag säger att de vill inte ha vissa saker som lök t.ex och det hade hon ju redan slängt på utan att ens fråga.


Nu kommer det konstigaste av allt; tjejen blir sur, men försöker hålla god min. De andra i personalen vänder sig om och kollar och jag ser vad de tänker. Jag har själv jobbat i restaurang, och vissa gäster kunde verkligen vara jobbiga.

Nu tycker ju inte jag att jag var jobbig, för jag hann ju inte säga något innan hon bara tog för givet, jag menar det är ju två barn som ska äta. Då brukar man alltid fråga hur de vill ha sin mat.


Fan vad trött man blir på att betala deras lön och som tack får man sura miner och menande blickar.


Vad de inte tänker på är att det är de som servar mig och jag betalar för det. Hade de varit min personal så hade jag bytt ut dem direkt.  



Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards