5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg den 2 juni 2011

Av Elisabeth - 2 juni 2011 13:01

Fan vad trött jag är på denna blåst. Nu har det blåst snart i två veckor tror jag. På ett sätt har det väl varit bra för då störs Philip inte lika mycket när grannarna spränger. Blåsten tar liksom ut brötandet från grannarna.


Isabel har åkt med en kompis till dennes farmor och farfar, så jag får hoppas att de är snälla och tar hand om min lilla tjej.


Philip sover ute trots allt oväsen för de håller på och flyttar på de stora stenarna efter sprängningarna. Jo, de håller på en röd dag till och med.


Idag satte jag på Philip en overall från Me Too som jag köpte för 140 kronor på 'Om igen' Den är suverän att ha den affären.


     


Det finns säkert många som aldrig skulle köpa begagnat till sina barn och så kanske man tänker när man fått första barnet och fortfarande inte kan fatta hur fort en unge växer egentligen.


En väninna till mig köpte bara märkeskläder när hon fick första barnet men hon märkte ganska snart att barnet växte ur kläderna så fort att hon inte hade råd i längden att köpa det mer. Sen blev det att köpa kläder på HM och Lindex mm, som vi andra   


En annan sak man inte fattar förrän efter ett tag är hur fort kläderna man köpt nya faktiskt blir begagnade. Det kan räcka med en till två tvättar så ser kläderna värre ut än de jag köper second hand. Fördelen med att köpa begagnade kläder till barn är att man redan ser hur de blir efter tvätt, vilket du inte kan göra om man köper nya kläder. Kläderna är dessutom tvättade så det är inte snuskigare än att ligga på hotell eller iknande.

Ett av mina ex som jag har barn med hade otroligt mycket pengar och då 1992 kunde jag köpa i boutiquer t-shirtar för 500:-, strumpor för 150:- paret osv. faktum är att vissa av dessa kläder höll måttet år efter år och min systers son bla hade kläderna och min mellanson efter honom, men det fanns också kläder som blev vida och korta efter tvätt. Jag tror att de flesta kläder håller måttet i längden och de som inte gör det är undantag oavsett vad de kostar.

Jag har sett folk klaga på PoP i affären när jag varit där och det behöver man knappt göra om något är billigt.


Det handlar oftast om hur man förvarar kläderna och hur man tvättar dem och torkar dem framför allt. 

Ska man lägga undan kläder till nästa barn så ska man se till att de är rena och packat lufttätt, så att inte fukt och skadedjur kommer åt dem.

Då mitt andra barn kom 5 år efter första så kunde han ha en del kläder som hon hade haft, men nu när Philip kom så var mellankullens kläder alldeles för omoderna i snittet.




Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards