5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg den 3 juni 2011

Av Elisabeth - 3 juni 2011 23:47

Jag har gjort lite mat att ta med tills imorgon. Vi blir ju några stycken med farmor och farfar. Kvällen började bra och Philip var snäll och tyst. Efter en stund så tröttande han dock på att vara snäll för han visade tydligt att han var hungrig. Jag ammade och gav honom en flaska inför natten.

Medans pappa matade honom så fortsatte jag med vår hemlagade mat som vi skall ta med imorgon.

Efter flaskan satt pappa och Philip och läste lite vid bordet, så min nya Vi Föräldrar är bara ett skrynkligt stycke papper numer.


   


Stekt kyckling, köttbullar, potatissallad, tonfiskröra, fetaost, bröd, ost och skinka, grönsaker och frukt.

Mitt i allt så blir Philip jättegrinig. Jag tror att han fick ont i magen av löken som jag åt tidigare idag. Typiskt, jag som hade så mycket att göra innan jag kunde krypa till kojs.

Jag fick stå med honom på ena armen och laga mat med andra armen till slut. Tur att jag är van att laga mat under stress. Jobbade som kockassistent ett par år och då fick man ligga i som fan innan lunchen startade.

Allmänt · Barn · Båten · Mat · Philip
Av Elisabeth - 3 juni 2011 23:20

Det var meningen att vi skulle tagit en tur med båten idag. Jag, Phille och Alex åkte till Frölunda torg för att kolla in en Långboard som Alex vill ha när han fyller år. Sen gick vi till Subway och köpte en macka till Jörgen och varsin sallad till oss för att ta med till båten.

Vi skulle möta upp Jörgen efter att han slutat sitt jobb men tyvärr så var vi lite sena ute för det fanns inte en enda parkeringsplats kvar så vi fick åka hem och äta på altanen.

Vi åkte ner till 'Farmor och farfar' för att hämta Elli och för att ta en go fika med hembakade kanelbullar. Min svärmor är verkligen bra på att baka goda saker.


     
Efter fikat så gick vi hem för att förbereda maten till imorgon bitti, då vi ska ner till båten i god tid för att få parkering.


Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards