5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg den 22 maj 2011

Av Elisabeth - 22 maj 2011 21:41

Min lilla tjej fyller 13 år idag. Jag har varit tonåringsfri i 8 mån nu. Andréas, min äldsta son fyllde ju 20 år den 23 september förra året. Min äldsta dotter hade då inte varit tonåring sen 5 år tillbaka.

Så är det när man har barnen utspritt som jag. Nästa år, om exakt 13 mån och 9 dagar blir dock mellansonen också tonåring och då lär det väl bli livat värre några år framöver.  

Jag gjorde familjens favorittårta nämligen den som vi brukar ha till midsommar. Den är egentligen exakt som en Pinocchio-tårta men i stället för maräng på botten så har jag en sorts sockerlag gjord på smält smör, socker, vaniljsocker och äggula. Den är hur enkel som helst att göra och som allt som är enkelt så är den också supergod.

Jag gör två bottnar med sockerlag på och så lägger jag ihop dessa med ett tjockt lager grädde emellan. Jag avslutar sen med ett tjockt lager grädde på toppen och jordgubbar på.

 

  Hon önskade sig pengar och det är väl lika bra, för hon är ganska kräsen av sig.  

Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards