5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Elisabeth - 23 maj 2011 16:30

Jag och mamma har varit och shoppat idag, eller rättare sagt; mamma har shoppat och jag har hjälpt henne. Mina pengar var slut så det blev inget alls för min del.

Min mamma är verkligen ingen renlevnadsmänniska, tvärtom. Hennes kropp är byggd på kaffe, cigaretter och ostmackor, sötlimpa och hushållsost.

Hon är typen som tar bilen till brevlådan, som ligger tio meter bort och hon skulle även åka runt med bilen inne i huset, om hon bara kunde. Nu är hon gammal, 68 år snart, och hon ser ju ut därefter, fast hon sjäv verkar tro att hon ser ut som när hon var 24. Då var hon smal och snygg i kroppen. Hon har alltid haft en skitsnygg häck, trots att hon aldrig tränat i hela sitt liv. Hon har jojjobantat sen hon föddes och provat varenda dietkur som finns. Levt på soppor och pulver mm.


Jag har bönat och bett att hon skall börja leva sundare och att hon skall få upp ögonen för hur hennes kropp numera ser ut och sluta drömma om kläder som passar en femtonåring. Hennes kropp ser numera ut som en HYDDA, jag menar bröstkorgen, eller hela överkroppen egentligen är liksom rund, som en köttbulle på två pinnar. Hon drar storlek 40-42 i de flesta kläder och 44 på vissa plagg. Själv hävdar hon att det är för att hon fått sån stor byst  , men den är helt normal, däremot så har hon fått en stor puckel på ryggen och den i sig gör nog att hon drar större storlekar nu än för bara ett par år sedan.

Den här puckeln fick hon för två år sedan då hon ramlade och slog nästan ihjäl sig, då hon var hemma hos vår syster. Hon låg halvt döende på sjukhus och inte förrän då bestämde hon sig för att sluta röka åtminstone. Mammas sambo brukar se till att hon lägger sig tidigt då hon är hemma i Norge hos honom, men så fort hon kommer till Sverige så vänder hon på dygnet igen.


Det värsta är att tänka på att om bara 24 år så är jag lika gammal som hon är nu, fast jag lever ju inte som hon. Jag ser till att göra allt tvärtemot vad hon har gjort och hoppas att jag skall slippa en puckel på ryggen om 24 år. 

   


Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards