5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Elisabeth - 16 maj 2011 13:20

Jag blev så trött på att sortera tvätt en dag och satte mig att fundera på hur jag skulle kunna förenkla för mig själv. Jag är nämligen en sån människa som vill flyta smärtfritt fram genom livet utan större missöden. Jag inser ju att tvätten inte tvättar sig själv, men tänkte att den i alla fall kunde börja sortera sig själv. Efter mycket letande i olika affärer så hittade jag dessa smarta lådor på IKEA, de rymmer vardera exakt en hushållsmaskinmaskin tvätt. Om man bor i lägenhet så brukar det finnas något störra maskiner, men jag tror att dessa skulle funka ändå.


 

Jag har skrivit med svart permanent tuschpenna vad det är för kläder som ska läggas i och drillat barnen till att lägga rätt plagg i rätt låda. Nästa steg är att skriva vilket tvättprogram som hör till så kan de även hjälpa till med tvätten utan att den blir feltvättad. Visar man dem sen hur man hänger upp tvätt och vad som ska in i torktumlaren och inte så kommer min dröm att bli verklighet om en tvätt som tvättar sig själv. Åtminstone så kommer det kännas så för mig.  

Av Elisabeth - 16 maj 2011 12:48

Helgen har som vanligt varit lugn. Philip har börjat få smakportioner av gröt och han bara älskar det. Vi har hållt på i ca en vecka med smakisar och igår utökade vi smakportionen till det dubbla. Jag har fortfarande inte fått mer mjölk i högra bröstet, men det verkar som det vänstra bröstet kompenserar förlusten i det andra. Det ser ju bara för roligt ut med skillnaden så jag har fått lägga i en utfyllnad i det högra bröstet så folk inte tror att man är missbildad.


Hade jag haft ett bröst till så hade mitt problem varit ur världen. Käckt också för den som fått trillingar, misstänker jag.  



Hade jag haft dessa så hade jag kunnat amma ett helt dagis.  


      

Allmänt · Barn · Mat · Philip

Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards