5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg den 24 maj 2011

Av Elisabeth - 24 maj 2011 15:19

Den bästa stunden på dagen är då Philip ligger ute och sover sin skönhetssömn (middagsvila) för då får man så otroligt mycket gjort. Fast det gäller ju att planera dagarna ordentligt så man hinner med allt som ska göras innan han vaknar. När han vaknar är han för det mesta så himla glad och go, men det kan ju ändras snabbt, som det gjorde idag t.ex

Han vaknade glad men blev snabbt hungrig och började skrika. Jag började med att amma men som vanligt vid den här tiden så blev han inte riktigt mätt så jag gjorde en flaska med tillägg. Plötsligt så börjar de stora barnen att bråka och spriner in och gapar och skriker och de fattar inte när jag säger åt dem att lugna ner sig för bebisen blir orolig.

Till slut så brister det för mig och katastrofen är ett faktum, igen. Philip skrek sen oavbrutet i flera timmar, trots att jag tog ut honom på promenad. Jag skulle just då kunna ta den ena och slå den andre med kändes det som. Fan vad irriterande att två så pass stora ungar inte ska kunna fatta bättre. Vad gör man?

Jag körde ut dem i friggeboden och där fick de vara medans jag och Philip var ute.

Isabel vill gå på Liseberg imorgon, men det kan hon bara glömma. Det ska svida när man inte lyssnar på sin mamma.   


De som tror att det är jobbigt med bebisar tror så fel. Som man brukar säga;

"Små barn, små bekymmer. Stora barn, stora bekymmer"

           Pussgurkan!!!

Av Elisabeth - 24 maj 2011 12:27

Jag har länge känt att det luktar konstigt från under diskbänken någonstans. Öppnade jag lådan så såg jag ingenting under den, men det fattades en musfälla så jag ville ändå att maken skulle ta sig en titt. Han kunde inte se något sa han bara. Eftersom han tydligen inte kunde räkna till två (musfällor) så kunde han ju åtminstone kolla under själva skåpet.

Oj, där har det levt en mus eller flera ett bra tag. Min första fråga är; hur kunde den ena musfällan hamna under skåpet, alltså har den hoppat ner genom hålet?

Andra frågan är; vad hade jag gjort om jag inte var gift utan singel? Jag skulle aldrig kunna bo i ett hus om jag var singel för jag kan ingenting. Okej jag kan byta lampor, måla och tapetsera och sånt men det finns så mycket annat som man verkligen behöver en man till. I vårt fall så behöver han mig också för vem ska annars laga mat, städa, diska, tvätta och ta han om barnen? Vi har en väldigt traditionell uppdelning här hemma, men jag trivs med det och det gör min man också.


En mus hade i julas fått fällan rätt över nosen och den hade förmodligen gått omkring ett tag med den så för den återfanns på ett helt annat ställe än var den stod från början. Jag är så blödig att jag tyckte så synd om den.

Tänk vad den har plågats och allt den ville var att värma sig i ett varmt hus och äta lite julmat.  

 Min bild    Lånad bild!

Jag mår så dåligt när jag ser detta att jag vill gråta. Härom dagen satt det en sån liiiten söt musunge utanför på uppfarten och den hade inte ens vett på att bli rädd när min lilla chihuahua kom fram bredvid den. Den bara satt där och min hund också, fast jag trodde att hon skulle äta upp den, eller åtminstone jaga den, men icke.

Hundar äter väl inte möss som katter gör antar jag?!!!


Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards