5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg den 19 juli 2011

Av Elisabeth - 19 juli 2011 22:56

Min älskling kom hem med hela famnen full av härligt gula kantareller idag. Gissa om jag ska göra en härligt god kantarellpaj?!!!


    

Av Elisabeth - 19 juli 2011 18:22

Idag hade Phille en tid hos BVC på läkarbesök men först tog vi en långpromenad mot Blomstermåla och tillbaka. Vi gick drygt 9 kilometer medans min mobil noterade via Runkeeper hur det gick.

 

 

Efteråt hann vi med en god räksallad på vårt fina konditori  här i Särö innan det var dags för...


... ett BVC-besök där det visade sig att han gått upp bra i vikt och han väger nu hela 7400 gram.

Att börja flaskmata gjorde visst susen.

Jag hade gärna velat amma tills han var minst 9 månader men men... livet blir inte alltid som man tänkt sig.

Jag kan dock säga att jag ångrar djupt att jag började träna igen så tidigt som när han var två månader och att jag gav honom kvällsflaska, för det var det som förstörde hela den känsliga amningsprocessen.  


Senare bar det iväg till IKEA (igen). Köpte ett par vita gardiner att hänga över dörren i vardagsrummet, där ingången förut var.

Ett tallriksset till Phille och ett par rejäla hakklappsförkläde blev det också.


   


Dessvärre visade det sig att jag köpte fel gardiner, inte såna som jag har sen innan, så jag hoppas inte de har slutat med de jag ska ha, i såfall är jag inte förvånad, IKEA i ett nötskal.  






Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards