5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg den 6 juli 2011

Av Elisabeth - 6 juli 2011 11:43

Nu börjar det bli dags att stoppa undan lite babysaker. Först ut måste bli babysittern. Den har han ju ändå suttit i sen han var en vecka så den är ju använd.

Storasyster Josephine vill att jag sparar den till henne.


Han håller som bäst på att öva sig i att krypa så han vill inte sitta i babysittern mer.

  Tvättad å klar ska den snart upp på vinden!


Hejdå säger vi också till modersmjölksersättning Baby Semp nr 2

 

Istället blir det hej Välling nr 1  


Första portionerna blandade jag ut med modersmjölksersättningen så de drack han utan problem men igår när jag skulle ge bara välling så var han inte överförtjust, fast han drack den till slut.


Jag har försökt ge honom potatismos, som med alla mina barn men det gillade han inte alls, utan han kräktes, så äckligt tyckte han att det var.


Nästa dag provade vi igen och han kräktes igen. Nästa dag igen så provade jag i stället majspuré på burk, tänkte att det kanske går lättare med burkarna som är anpassade för bebisar i smaken, men det var heller ingen hit även om han inte kräktes av den!!!


Dagen efter provade jag igen med majspuré men det gick inte bra då heller!!!


Dags för morotspuré, men samma sak; äckligt!!!


Banangröt; äckligt!!! 


Bara Mild Havregröt som han fått från början duger. Varför ändra på ett vinnande koncept undrar säkert Philip?! 


Banan; fick rysningar, precis som hans pappa då han var baby. (Pappa äter fortfarande inte banan)


I veckan som varit har han provat först Kyckling, sen kalops och idag ska han prova rödspätta.


     

          Äckligt!!!                 Sådär, lite äckligt!!!          Återstår att se då!!!



Tur att han inte jobbar som provsmakare på Semper för han hade nog fått sparken direkt.  


Jag har inte velat ge fruktpuré än av rädsla för att han ska vägra äta annat men igår tänkte jag att han kan lika gärna börja med det eftersom det kommer ta tid att vänja den här lille mannen att äta riktig mat.


Han gapade riktigt stort när han fick mangopuré minsann!!!  


Han fick även sitta och kladda själv med den så det ska jag låta honom göra med all mat härdan efter... det är nog enda sättet att lära sig äta mat!

Av Elisabeth - 6 juli 2011 11:36

Idag måste jag ägna dagen åt att tvätta och packa för jag och Phille sticker till Norge på fredag och ska hämta Isabel och Alex.

Vi ska ju också stanna några dagar och hoppas på att bli lite bortskämda men om jag känner mamma rätt så blir det jag som får laga mat och annat.  


Jag har ju inte så vansinnigt mycket kläder eftersom jag inte vill köpa innan jag gått ner de kilon jag vill ner så jag måste tvätta allt jag har och sen får jag inte använda det förrän vi åker så att jag inte riskerar att lillen kräks ner allt igen.


Jag måste passa på och göra det mesta nu när han ligger och sover middag för sen är det försent. Då är det bara han som gäller.


  Som tur är så sover han så himla gott ute och därmed längre!

Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards