5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Elisabeth - 11 juli 2011 12:45

Phille vaknade ganska tidigt idag redan vid 7. Jag är ju inte så pigg vid den tiden så han ligger snällt och leker någon timme bredvid mig tills kl 8 då han får sin välling, äntligen!

Han är farligt snäll den pojken. Han förstår så väl att han ska vara tyst när jag säger schhhh till honom!!!

Vilken bebis på 6 månader gör det?!


Klart att det håller inte mer än nån timme att göra så sen skriker även han.  


Efter frukosten så packade vi för hemfärden och det känns alltid som om det är mer som ska med hem än vad det var man packade innan man reste.


Vi stack kl 14.30, direkt efter lunchen som var Kycklingsallad!


På vägen hem stannade vi i Nordby Köpcenter och där provade Philip en sån där grej som bebisarna ska sitta i, Bumbostol tror jag den heter?!!!


Vi kom dock snart på att detta vore onödigt eftersom han sitter själv nu.   


 


Vi köpte varsin påse godis och drog iväg igen. Den här gången kom vi inte längre än till Uddevalla så var Phille dödshungrig igen!!


Det blev till att stanna på Mc Donalds!!!


Fick leta länge innan jag hittade en barnstol att sätta Phille i. Jag såg flera stora ungar som satt i såna och var nära att krevera.


Jag gick fram till en av mammorna som höll på att bråka mid sin 2½-åring, som inte ville sitta i sin stol, och frågade om jag fick ta den???


-Ja, han vill inte ha den ändå, svarade hon!!!


- Han kanske är för stor, kontrade jag då. Ja, jag vet att det var spydigt men jag kunde inte låta bli.


Måste man behandla barn som förvuxna bebisar???  


 

Vi var inte hemma förrän kl 19.30, så är det när man reser med små bebisar!



Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards