5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg den 25 november 2011

Av Elisabeth - 25 november 2011 22:43

I natt har jag inte sovit en blund. Jag somnade inte förrän runt kl sex i morse. Philip vaknade kl halv tio och lekte en stund för sig själv men vid tio ville han ha välling så det var bara att masa sig upp. Han fick dricka i sängen bredvid mig. Jag somnade om och märkte inte när han ramlade ner från sängen med huvudet före. Då vaknade jag plötsligt av ett illvrål. Min stackars bebis fick ett rött avtryck av en Duplobil.

 


Philip somnade om igen vid elva-tiden och jag med så klart. Tyvärr försov jag mig för vi skulle hämtat Isabel i skolan tio i ett. Hon väntade en hel timme och fick till slut gå hem i blåst och regn... 

Då skäms man som mamma. Jag köpte lite extra gott som muta till henne.


Nu har jag precis lagt mig för jag är helt förbi av trötthet och ska försöka sova gott i natt i alla fall. 

Av Elisabeth - 25 november 2011 02:21

Ligger och vrider mig hela tiden men kan inte somna. Jag som måste upp tidigt för att gå till öppna förskolan med Phille imorgon. 


Allt möjligt snurrar i skallen på mig och ju mer jag tänker på det och försöker sova desto piggare verkar jag bli. I morgon bitti kommer den stora tröttheten. Det är då det märks att man inte sovit på natten.

Jag brukar aldrig ha problem med att sova annars.


Jag tänker på vad jag behöver köpa till hemmet och till Philles rum.

Jag vill ha ett nytt köksbord och ett nytt soffbord. Gasbordet till vänster i mitten är skitsnyggt tycker jag, helt i min smak. jag har alltid älskat glasbord, det är flott. Det är lite dyrt bara, runt 5000 kronor vill de ha för det. IKEA har ju också ett glasbord som jag älskar men det känns inte lika gediget.

   

Philles minikök har jag planerat något så när färdigt nu...

 

Det blir IKEAS Trofast liggande vit bänk som har inbyggda skenor. Och en skål som jag hittade på Kitchen Store i Kungsmässan ska bli diskho. Istället för kakel så blir det stänkskydd i antingen det vita eller bruna på bilden, eller varför inte båda två på något sätt.

Handtagen blir dem på bilden som är från IKEA. Kranen blir värre, får se vad jag hittar på. Luckor och annat ska jag göra själv.

Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards