5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg den 15 november 2011

Av Elisabeth - 15 november 2011 12:44

Om jag vaknar fort på morgonen och måste rusa upp som i morse då Philip vaknade och krävde välling då blir jag ofta helt handlingsförlamad. Jag kan stå i flera minuter utan att koppla vad det var jag skulle göra. Imorse då så skulle jag göra välling och samtidigt så tryckte jag på vattenkokaren för att göra mig en kopp kaffe och då blev det som på bilden nedan som tydligt visar mig i ett nötskal på morgonen...

 

Så kan det gå när hjärnan inte vaknat. Jag vet inte hur det är med andra men min kropp vaknar nästan alltid fortare än min hjärna.

Av Elisabeth - 15 november 2011 12:29

Idag är mitt lilla gryn 10 mån... det går så fort nu när man inte vill. Fast å andra sidan så är det ju gott att han växer och frodas.

Mindre bra är detta med tänderna. Philip har haft jätteont av att få tänder och i natt hade vi som det så fint heter i varenda blogg; 'Natten från helvetet' Han har vaknat varannan timme och rent ut sagt gallskrikit och jag tycker så synd om honom, mitt lilla gryn.


Hoppas att tänderna bryter igenom snart för han lider verkligen. Han har otroligt lös mage och det diskuteras vidare på huruvida det beror på tänderna eller inte?!!!

Jag vet inte men jag vet att hans lilla rumpa är illröd och inte klarar mer diarré nu. Jag gav honom Sempers vätskeersättning med aktiv bakteriekultur i dag. Han är så matglad så att han drack en hel flaska som jag värmt lite i mikron. Jag gav honom den då han var magsjuk för ett par veckor sedan och han slutade spy med en gång och blev fastare i magen, så det kan jag verkligen rekommendera, till vuxna också.

 


Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards