5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg den 23 november 2011

Av Elisabeth - 23 november 2011 23:16

I morse vaknade jag abrupt av att min mobil ringde. Det var Jörgen, som undrade vad vi gjorde?

-Va, vad är klockan? svarade jag yrvaket...

Klockan var inte mindre än 10 på förmiddagen. Philip försov sig igen och vi som skulle till öppna förskolan. Härdanefter går vi bara till den med större barn, vilket passar oss bättre.


När Alex kom hem vid 13-tiden åkte vi iväg och postade lite paket med kläder som jag sålt på Tradera. Sen till IKEA för att kolla på det där skåpet som jag tänker göra om till ett minikök till Phille. Det finns fina kök att köpa färdigt på IKEA bla men jag vill göra ett snyggare kök. Jag passade på att äta julbord där för första gången. Tina Nordströms julbord. Verkligen jättegott och kul att de har olika varje år. Synd att jag missade förra årets. Då var jag höggravid och hade ingen lust att lägga ut 100 spänn på tre köttbullar och två sillbitar, vilket var det enda jag kunde klämma i mig då.


Här nedan är bänken jag tänker använda för att göra miniköket...


Dessa stolar vill jag köpa, men vilket bord han ska få måste jag fundera på... ett vitt i alla fall.

       

Phille passar på att få ny och fräsch blöja på IKEA...


 

Efter IKEA åkte vi till Kngsmässan för att köpa roll-on till Isabel men det glömde jag i vanlig ordning och kom naturligtvis hem utan, till Isabels stora förtret.


På Dimoda har jag sett ett helt bedårande pepparkakshus som jag tror är gjort av gips?! Kan vara skönt att slippa göra ett varenda år. Det var roligt de första gångerna men nu är det bara jobbigt. Jag vill ju inte vara utan pepparkakshus...


 

Jag bara måste ha detta pepparkakshus... eller en kopia (!!!)  Har bestämt mig för att försöka göra ett själv... detta kostar 650 kronor. Inte mycket pengar egentligen men om man inte har några pengar då är det jättemycket!!!  Får se hur jag gör! 

Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards