5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg den 22 november 2011

Av Elisabeth - 22 november 2011 23:59

Nu är vi så ofta på öppna förskolan att det börjar kännas som ett andra hem och de som är där känns snart som familj. Det är speciellt en pappa och hans flickor som vi brukar stöta på ofta.


Idag fick vi äntligen testa babycaféet och jag tycker att det är synd att vi inte hann dit tidigare i år. Nu är Philip hela 10 månader så det är bara två månader kvar på hans babyperiod och då är vi inte välkomna där mer. Idag frågade de som jobbar där om det var vår första gång och vi båda (den andra pappan och jag) svarade; första och kanske sista...   för de har ju juluppehåll snart och då hinner våra små troll definitivt lämna babyåldern för gott.


Har så smått börjat titta på möbler till Philip. Tänkte försöka bygga ett eget minikök. Isabel och Alex fick ett  Brio-kök när de var små men det var ju tunnt som papper och gick sönder på nån månad. Nu ska jag göra ett stabilt kök, som håller för Philip har börjat med att han plockar upp bilar och andra saker för att kasta bakom sig, över axeln typ. Har aldrig sett en unge göra så innan men bla det gör att jag inte tycker det är så stor idé att gå till babycaféet nåt mer för då måste jag passa honom noga så han inte kastar hårda bilar på de mindre bebisarna.


Jag har hittat en massa otroligt fina mattor på nätet, här är några som jag kollat på...

   

Eftersom den översta är så dyr så måste jag nog vänta med den och köpa en billigare så länge... typ IKEA:s Fabler- Blå!


Av Elisabeth - 22 november 2011 00:30

Om det hade blivit som jag hade trott så hade mina barn hetat Christopher (Josephine), Natasha    (Andreas), Noelia (Isabel) Emilia (Alexander) och sist och minst har vi Philippa (Philip).


I stället blev det helt andra namn och helt andra kön med. Det är till exempel tur att Josephine inte blev en kille som hette Christopher för det hette ju hennes ex. 





Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards