5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg den 31 oktober 2011

Av Elisabeth - 31 oktober 2011 17:15

Här är vi vana vid att ha en kille som kräks så det är konstigt att jag märkte skillnad på bebiskräkning och magsjuka men det gjorde jag direkt. Magsjukekräkning är nåt helt annat. Han ulkade innan och det liksom bara sprutade i kaskader.

När jag tog tempen fick jag nästan en chock; 40,5 grader.... stackars liten, inte undra på att han var så varm att han knappt gick att hålla.

Han kräktes sista gången vid 20-tiden sen lade han sig att sova och eftersom han bara druckit ca 7 teskedar vatten så klarade han natten utan att kräkas.

På morgonen så gav jag honom välling och vatten men det kom naturligtvis upp en timme senare. Vid lunchtid tyckte jag att han var riktigt slö så vi åkte in till KBA-sjukhus. Väl där så piggnade han till lite.

De ville ha ett urinprov så vi lade en ren dambinda i blöjan och väntade en halvtimme utan att han kissade.

Eftersom det bara får gå en halvtimme med varje binda så fick vi byta några gånger tills jag tröttnade och bad om att få åka hem och vänta. Väl hemma så blev han bara bättre och bättre så jag struntade i det där dumma kissprovet. Vilken (man) vill kissa i en dambinda???   

Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards