5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av Elisabeth - 19 oktober 2011 12:48

För exakt ett år sedan var jag gravid i v. 29 och då såg jag ut så här:

    

  

På bilden ovanför håller jag på att förbereda lillens rum för hans ankomst. Samtidigt hade jag precis påbörjat min sista praktikperiod på Kungsbacka Sjukhus.

Det var otroligt jobbigt att gå hela dagarna men detta är ju en tid som aldrig kommer tillbaka. En graviditet går så otroligt fort och även fast man tycker att det är så himla jobbigt när man väl är höggravid så saknar man magen lite så fort den försvinner.

Det beror kanske på att man ju inte är gravid längre och att man glömt hur jobbigt det är att vara gravid.




Av Elisabeth - 19 oktober 2011 12:34

Jag tror att jag stannar här ett tag till. Verkar så jobbigt att lära sig en ny blogg.


Idag fick jag lille hjärtat att sova lite längre för att han skulle vara pigg till öppna förskolan men vi sov alldeles för länge i stället så vi hann inte dit i tid. Nu sover han middag i alla fall.


Det är så himla mycket man ska hinna med när man är 'mammaledig'. Tycker att dagarna bara går och jag orkar/hinner ingenting ibland. Jag har sån idétorka när det gäller mat. Jag vet fasiken inte vad jag ska laga idag. Jag brukar göra en stor gryta som man kan äta av i flera dagar pga att det bara är jag som lagar maten i den här familjen. Min man lagar ingen mat. Skulle han laga mat så hade jag blivit smällfet. Han skulle bara steka ett par skivor bröd i mycket smör och steka ägg och falukorv att lägga på, gott ja, men det kan man ju inte leva på i längden.


I morse vägde jag förresten bara 54,9 kilo. Så lite har jag inte vägt sen jag var 27-36 år tror jag. Mitt mål är att gå ner till 50 kilo som jag vägde när jag var 20.


Här är några fina kort jag tog igår på Philip och Elli.

       

Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards