5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Elisabeth - 23 oktober 2011 12:15

Den här veckan har jag köpt helt hejdlöst på Tradera. Man budar och budar och rätt vad det är så har man vunnit hur mycket som helst. Jag har gjort en hel del fynd. Skulle jag köpt alltihop nytt så hade det blivit bra mycket dyrare.

Bla så blev det en massa fina PoP-bodies för bara ca 40 kr st. Ett set med byxor och body blev dock lite väl dyrt, inte långt ifrån nypris men jag ville verkligen ha det då de inte längre säljer dessa i affären.


Jag har också lagt ut en massa fina kläder på Tradera själv. De flesta är bara använda någon gång. Det blir ju så när man köper för mycket. Jag köper jättemycket av allt för jag vill kunna färgmatcha hans outfit så att det ser enhetligt ut. Jag har ofta fått höra att Philip ser så himla fin och välklädd ut...  

Det ska bli spännande att se hur mycket pengar man får in.


Jag har även storstädat och flyttat runt i alla kökslådorna. Innan så var alla specerier långt bort från arbetsbänken och eftersom vårt kök 6 meter långt så blev det lite lätt jobbigt att bara fixa en smoothie tex. Då var man tvungen att bege sig tre meter till höger för att hämta mjölk eller soyamjölk och sen sex meter åt andra hållet för att hämta proteinpulver och funlight och till sist tre meter tillbaka till mitten. 

Nu har jag gjort så att alla bunkar och andra saker ligger där specerierna låg förut och specerierna ligger precis nedanför arbetsbänken...


Så här ser köket ut från ena sidan

 


Så här ser det ut från andra sidan

   


Maskinparken finns i detta jalusiskåp. Min fina Kitchen Aid har fått flytta in här eftersom jag knappt använder den mer än nån gång i månaden.

 


Min Blender har flyttat ut så att jag lätt kan nå den eftersom jag använder den nästan varje dag. Detsamma med vattenkokaren. Vi kör bara med Néskaffe.

 


Hit har specerierna fått flytta.

   


Jag tycker om när allt är smidigt.


En annan sak jag gjort också är att flytta torkställningen till andra änden av huset för innan stod den alldeles vid köksbordet nästan och då hamnade det alltid en massa tvätt på bordet.


Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards