5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Elisabeth - 18 oktober 2011 11:51

Stoooppppa tiiiiden!!!!


Det går så otroligt fort så jag hinner knappt med. Han är nu redan 9 månader. Vi var på kontroll då han var 8 månader och jag frågade vad de skulle titta på nästa gång då han blir 10 månader. BVC-Sköterskan svarade att de ska bla titta på om han reser sig mot möbler och går runt. Ha, det gör han redan svarade jag.


Han ska resa sig mot allt och klättra upp på allt, även sånt man inte ska klättra upp på som blomkrukor etc.


         


Gåstolen är nästa sak som måste plockas bort. Jag har bestämt mig för att inte sälja några saker som babysitter, gåstol säng mm. Ifall min dotter får barn inom ett par år så tänker jag att det kan vara bra att ha kvar grejorna för jag vill ju vara barnvakt när den dagen kommer.


Kläderna däremot har jag bestämt mig för att sälja på Tradera. Jag har en massa kläder ute nu under alias: Lovelli.


Även om man inte tjänar en massa pengar så känns det bättre att kläderna kommer till användning hellre än att man bara kastar dem eller skänker bort de till Myrorna som säljer de dyrt och gör sig en rejäl hacka på min bekostnad.


Hade de flesta pengarna verkligen gått till det rätta ändamålet så hade jag gärna skänkt det dit men tyvärr så sitter det alltid en girig människa i toppen som roffar åt sig en hel del och kör runt i  lyxbilar och renoverar sina lyxhus etc.



Av Elisabeth - 18 oktober 2011 11:34

Jag har haft ett långt uppehåll pga personliga angelägenheter.


Nu känner jag dock mig redo att börja skriva igen. Philip växer som attan och det går i raketfart.


Han kryper runt och ska pilla på PRECIS ALLT!!! Suck!


Ja, ja, inte för att jag inte visste hurdana barn är men ändå. Man har en stor tendens att glömma och det är just därför man skaffar barn om och om igen.


Jag har gått ner i vikt de senaste två månaderna så nu är jag nere i 55 kilo. Det är en minskning med nästan 5 kilo. Fettet kring midjan har börjat smälta bort så sakteliga och till sommaren så hoppas jag att det mesta ska vara borta och att jag inte alls ska se ut som en 44-årig 5-barns mamma.  


Träningen ligger på is för närvarande och det har inte blivit några enmilspromenader heller på ett par månader.


Kläder har jag däremot köpt, för vilken kvinna kan gå igenom en hel månad utan att köpa något.


Här är en parkas som jag bara var tvungen att ha. Jag hade absolut inga pengar kvar och att fråga gubben var helt uteslutet eftersom jag har jackor och kappor till förbannelse. Jag har minst 25 st sammanlagt om man räknar både sommar- och vinterjackor.

Lösningen blev att låna av syster, som jobbar på banken. Hon kan ju föra över pengar till mitt konto från sitt på momangen.


Tack för det!!!  


Precis när jag står och ska betala den så ringer gubben och jag sa högt att jag är på biblioteket, men tanten i kassan förstod direkt min belägenhet och mimade bara till mig.


Här är min senaste parkas som gör att midjan blir supersmal.


      Ett par stövlar på kredit blev det också när jag ändå var i farten.  


 Fan vad sjuk jag är egentligen!!! Jag har så många skor och ytterkläder och måste ändå ha fler.   

Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards