5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg den 29 mars 2012

Av Elisabeth - 29 mars 2012 22:45

I dag kände jag bara att jag får panik. Vad är det som gör att jag går upp i vikt hela tiden? Jag tycker inte att jag äter något snart.


Jag får börja skriva upp allt jag äter och hålla koll ordentligt.



Frukost Kl 10: -Omelett, 1½ dl naturell lättyoghurt och 2½ msk av min egengjorda musli.

Mellanmål kl 15-2 skivor nybakat bröd med ost på.

Middag kl 17:  -Potatis och purjolökssoppa med knaperstekt bacon. 1 skiva bröd.


Träning: -Spinning 40 min + gym 20 min.


Efter träning: -1 omelett, 2 msk lättkeso, 1 banan, ett päron och en kiwi.


Jag vet ju att man ska äta ordentligt efter träning men samtidigt ska jag ju ner i vikt och då måste jag äta mindre. Det blir en balansgång. Jag äter lite åt gången tills jag känner att musklerna fått sitt att jobba med.


Jag antar att jag måste dra ner på kolhydraterna och öka på proteinerna i stället. Jag skall leta fram mitt gamla kostprogram, så slipper jag bada i vassen i sommar.


Jag har aldrig ätit mycket godis och läsk och sånt men vågar jag inte ens tänka på sånt nu.

Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards