5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg den 2 april 2012

Av Elisabeth - 2 april 2012 21:15

Idag var storasyster Storasyster Josephine här och hälsade på.

Philip blir så glad när hon kommer och i början när han var bebis så var han lite svartsjuk på Niklas men nu älskar han Niklas så mycket att det bara är han som får puss på munnen minsann.  


När de gick så vinkade de och helt plötsligt så vinkade Philip också på riktigt. Det är så roligt när han gör något nytt och han märker ju det så han kommer snart att vinka i tid och otid.

Han har förvisso vinkat redan för en månad sedan men bara ett par gånger och ingenting sen dess.


Efter öppna förskolan idag så gick vi en mil jag och Phille, fast mest jag.  Phille satt i vagnen och tittade på tills han somnade.

En hel mil blev det och enligt Runkeeper så brände jag 425 kalorier ungefär. Enligt mitt kost- och motionsprogram så har jag bränt bara 200 kalorier ca.

Jag tror mest på Runkeeper för den känner ju av hur fort jag går också, inte bara hur långt.


Det betyder att jag kunde äta för 400 kalorier mer men jag tror jag åt bara för 1100 kalorier så snart måste det hända saker med vikten.


Jag ska testa ISO-kalorisk diet igen för det är den bästa när man tränar. Det är helt omöjligt att träna utan kolhydrater och här får man ju i sig 33% vilket är ett måste när man tränar.


59.8 kilo var vikten i morse. Det ska bli spännande och se när den vänder.


På kvällen gjorde jag en ruskigt god räkomelett med rödlök och dill och lite prästost. Den måste jag göra igen.    

Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards