5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg den 31 december 2011

Av Elisabeth - 31 december 2011 23:45

Det känns som om det var igår det var nytt 2011 och spänd förväntan på min lille prins som kunde komma till världen när som helst.

Han valde dock att komma den 15:e med god marginal. Ikväll har han faktiskt varit med och firat sin första nyår. Han sov ju knappt middag alls idag eftersom vi åkte till Kungsbacka för att köpa en ny platt-GPS till mig i, stället för den fula gamla tjock-GPS:en som bara krånglade.


Vi var på Elgiganten först och kollade och de hade en massa olika modeller. Vi tänkte att vi åker till SIBA inne i Kungsmässan också för att jämföra priser lite men på vägen ut så såg vi att de sålde billiga skärmaskiner. Vi är i desperat behov av en ny sådan för den förra, som vi btw lånat av svärmor, fick jag för mig att diska under rinnande vatten så den lade av för gott.


Framme vid kassan så var det jag som betalade med Jörgens kort och fick samtidigt se ett äldre par som stod och tittade på dammsugare. Jag vet inte hur jag ska beskriva den men den ser ut så här:

 

I alla fall så sade jag till de vad jag tyckte om den och att de gott kunde spara sina pengar till något bättre för den är inte värd pengarna. Jag har en sån så jag vet vad jag pratar om. De tyckte det var intressant och mina åsikter gick hem hos dem.


En annan kund sa skrattande att jag är ju en lysande försäljare. Jörgen svarade: -Ja, fast tvärtom!!!


När jag vänder mig om mot kassören, som jag helt hade glömt av, så kunde jag se små åskmoln sippra ut ur öronen på honom.  


Det är ju jag i ett nötskal. Jag ska då alltid trampa i klaveret.


Till råga på allt så hade de inte lika bra och billiga GPS:er på SIBA men Jörgen vägrade åka tillbaka till Elgiganten, hm undrar varför?


Dessutom så upptäckte vi, när vi kom hem, att det gamla talesättet: "Man får vad man betalar för" är alldeles sant. Jag har sett bättre skärmaskiner om man säger så. Jag erbjöd mig att åka och byta den, men det ville han inte heller att jag skulle göra.

Det blev en bra nyårsafton i alla fall. Jag gjorde en trerätters middag till oss.


Förrätt: Räkbakelse!!!

Huvudrätt: Oxfilé med potatisgratäng, rödvinssås och ugnsbakade grönsaker!!!

Efterrätt: Krokantglass och Baileys!!!

 

Rödvinssåsen fick stå och småputtra flera timmar och jag spädde med mer vin allt eftersom tills den blev helt perfekt!

           

Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards