5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg den 20 oktober 2016

Av Elisabeth - 20 oktober 2016 21:56

Då var den här, dagen jag bävat för sen jag började min utbildning för snart 1 år sedan. Dagen då vi började med läkemedelsberäkning. Inte för att det är tråkigt eller så utan för att man måste ha precis alla rätt på kommande tenta och jag suger på matte.
Det är egentligen inte en massa olika beräkningar vi måste kunna men jag kastar om siffrorna även i de enklaste talen.

Just nu är det bara att öva in själva formlerna för de olika beräkningarna så ska man klara varenda beräkning egentligen.

Inte så krångligt i teorin men som alla vet så är det aldrig riktigt samma sak i praktiken.

Man måste ha matte 2 (B) för att komma in på Sjuksköterskeprogrammet och det har jag men jag var 2 poäng ifrån att inte bli godkänd på matte 2 en gång i tiden. Svårast för mig är att få till x och y i praktiken. Alltså ekvationer och ekvationssystem.

Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards