5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg under februari 2012

Av Elisabeth - 16 februari 2012 23:45

Idag var jag och mamma och hälsade på först Mia och sen Maria. Hos Maria fick vi goda mackor och gott kaffe.

Dessvärre fick Philip Diarré och jag hade inte fler blöjor med mig så han fick ha en binda i bilen på väg hem. Nu vet han inte vad en binda är men hade han vetat det så är jag säker på att han hade blivit jättearg.  


Här står han som vanligt alldeles nedanför tv:n och tittar med en riktig blöja på sig som riktiga killar har. Han måste vara bra närsynt.  


 

Av Elisabeth - 15 februari 2012 22:56

Upptäckte att min lille gosegris blir hela 13 månader idag. Jag vet att jag tjatar varenda månad om hur fort det går så det ska jag inte göra mer men fan vad f--- --- ---!

Han är en sån underbar kille och snäll som en ängel, trots att han har temperament. Ikväll satt han vid byrån och drog ut mina strumpor och leggings mm och jag sade åt honom att han inte får göra så, då grymtade han lite sen satt han och småklagade hela tiden men inte så att jag stördes nämnvärt. Han småklagade så där som om han var lite småsur bara. Jörgen kom in och jag sade att han är nog lite sur ännu för att jag sade till honom förut, men sen ser Jörgen att han har fastnat med benet under nedersta byrålådan.

Stackare, inte konstigt att han klagade fast konstigt att han inte klagade mer högljutt.


Min lille prins skall precis vakna efter att ha sovit middag här!!!

   

Av Elisabeth - 5 februari 2012 20:45

Det finns nog inget värre än en liten ettåring som inte vill sätta sig i bilbarnstolen/vagnen etc. Idag när vi skulle in till stan och hämta de andra så bara vägrade Philip att sätta sig i stolen. Han skrek och spjärnade emot så att maken trodde att hans ben fastnat. Det kan bli en vana men det kan ju också ha berott på förkylningen.

'

Jag fattar inte hur en så liten människa kan innehålla så mycket snor. Själv är jag genom täppt i näsan som är megasvullen och kliar så att jag nyser i ett. Var hos läkaren igår och han skrev ut medel som underlättar andningen. Eftersom jag inte har några andra symptom så är det ingen risk att det är bihåleinflammation eller så, fast det kan ju bli det om jag inte fått medicinen.


Alex vill komma hem några dagar för han saknar Philip   ändå tillbringade han flera timmar med mig hos läkaren och att handla mat. 

Av Elisabeth - 2 februari 2012 13:01

Det blev ingen vit bil utan en blå metallic. Den är alldeles ny men det var ett bra pris så det fick bli en blå. Vi hämtar den imorgon... Yippie!!!


Exakt så här ska den se ut om jag minns rätt....

   


Av Elisabeth - 1 februari 2012 20:30

Igår var jag på en föräldrakurs som kallas för Cope och kommer från USA. Där får man lära sig hur man bemöter sin tonåring.

Man klagar och klagar på dem ständigt men samtidigt så vet man att de inte gör som man säger utan de gör som man själv gör.

Vi var 20 mammor och endast två pappor!(?) Undrar hur det kan komma sig? Är alla pappor så bra redan att de gör allt rätt eller vågar de inte erkänna sina egna fel och brister?!! Jag skulle tippa på det sistnämnda.  


Vi ska träffas 7 eller 8 gånger och jag hoppas att jag kommer att få lära mig massor innan jag förstör de stackars barnen för gott.  

Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards