5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg den 20 februari 2012

Av Elisabeth - 20 februari 2012 22:30

Han fick ju sockerlösning/vätskedropp i natt men är inte speciellt mycket piggare. Diarréerna har blivit vattnigare men kräkningarna har som tur är upphört.


Jag fick frukost och vi bytte ut vätskedroppet mot näringsdropp men det tog sig inte särskilt. Han var lika slö ändå. Jörgen kom efter jobbet och satt med honom en stund. Vi 15-tiden byttes näringsdroppet ut till ett vätskedropp igen och vi bestämde vid halv 6-tiden på kvällen att Jörgen skulle åka hem i min bil för att hämta lite grejer till mig så att jag kunde tvätta håret mm. Han skulle komma tillbaka senare eftersom vi säkert skulle bli liggande en natt till trodde vi. 


Efter ett par timmar så reser han sig plötsligt upp å vill titta på leksakerna.

Det kändes bra och vi ville verkligen åka hem idag så jag sade till Jörgen att det var typiskt att han tagit min bil med barnstolen i.

Läkaren skulle bara komma och titta på honom först.


Vi väntade och väntade men han kom aldrig så vi började ana att vi måste stanna en natt till. Jörgen kom i alla fall och lämnade grejerna och bytte bil med mig.

 

   

Av Elisabeth - 20 februari 2012 04:45

Han blev inlagd, ingen tvekan. Det tog sin lilla tid lilla tid men nu har vi fått ett rum och ska snart lägga oss att sova. Philip sover förvisso hela tiden men jag är trött som bara den nu efter flera timmars väntande.

Rummet är ganska nice. Vi fick Nalle Puh's rum. Skönt att få ett eget rum säger jag bara, där man kan känna sig mer som hemma.

Han sover mesta tiden och ska snart få ett sockerlösningsdropp som han ska ha i natt så får vi se hur han mår imorgon.

 

     

Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards