5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg under januari 2017

Av Elisabeth - 28 januari 2017 17:05

Sista tentan i sjukdomar klarade jag också Yeaaah! Trodde aldrig att jag skulle klara den. 90% klarade sista tentan mot tidigare tentor som endast 50% klarat. Jag har nu en omtenta i Mikrobiologi, som är den första tentan vi hade i T2, efter bara 2,5 veckor. Då satt vi på föreläsningar hela dagarna och sen hade vi en dag att plugga in första tentan. Inte konstigt att så många som 50% inte klarade den.



Nästa lördag gäller det. Jag har dock lärt mig svårare saker än den tentan så jag bör ju klara den.


Efter den, om ca 1 mån har jag omtenta i Farmakologi. Så drygt.


Innan dess, om ca 1 vecka börjar jag nya praktikperioden på 5 veckor. Jag ska vara på en ortopedavdelning, precis som första ggn jag skulle göra praktik när jag var ung och pluggade till undersköterska, fast den gången tog jag ett sabbatsår. Jag kommer börja kl 06.45 vissa morgnar och det betyder att Philip måste vara på förskolan 6.10 De öppnar halv 7 så han får stå utanför och vänta tills det kommer någon. Ha ha ha!!! Skoja bara så klart. Har ansökt om att de ska öppna 20 min tidigare och det gick bra som tur är.


Nu blir det att råplugga inför tentan nästa lördag. Chao!!!

Av Elisabeth - 13 januari 2017 21:33

Det är ju ett tag sen nu som vi hade Läkemedelsberäkning men jag fick ju alla rätt. Otroligt, på första försöket. Jag knäckte koden helt enkelt. Man måste nog göra det för att få alla rätt.

Idag hade vi examination kl 7.30 på morgonen och det gick bra, kursens sista moment var det så nu är Symptom och tecken på ohälsa avklarad men jag ligger efter med 2 tentor, Mikrobiologi och Farmakologi samt nån liten del till.

På måndag börjar nästa kurs som är Omvårdnad vid symptom och tecken ohälsa. Det är också starten på termin 3. Jisses vad fort det går när man har "roligt".

Två praktikperioder är avklarad och v 6-10 väntar en ny praktikperiod, denna ggn på akut ortopedavdelning.

Det ska bli himla roligt men naturligtvis nervöst. I morgon gör hälften av klassen omtenta på Läkemedelsberäkningen men inte jag.

Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards