5-barnsmamma och sjuksköterska

Alla inlägg under januari 2014

Av Elisabeth - 13 januari 2014 19:29

Här är ett kort från förra året när Philip fyllde 2 år  15 jan 2013.

En nybliven mamma med sin lille prins född 121212!!

 

En ny liten familj är därmed också född!

    Jag har inte skrivit något på snart ett år. Pinsamt, men samtidigt så har det ju inte hänt någonting sen sist, feb 2013. ?
Philip har i stort sett varit hemma varannan vecka eller mer sitt första år på dagis.
Det är bara de två sista månaderna som han har varit på dagis full tid, nästan. Och det är bara de sista två månaderna som man märker att talet börjar komma igång. Han är torr men vägrar fortfarande potta. Äter gör han knappt alls annat än välling (med grädde i) :-) Smörgås med gräddost, falukorv, stekt ägg, oliver, banan, äpple och pasta med köttfärssås är väl i stort sett det enda han äter.

Han åker fortfarande barnvagn rätt mycket eftersom han vägrar gå bredvid mig, utan kilar iväg så fort hans små ben bär honom. Jag brukar få springa många meter för att komma ikapp honom. Och fortfarande efter 5 barn och snart 47 år gammal ( 3 mars) så får jag höra av okända hur jag ska ta hand om mitt barn ?
Tänk om folk kunde sköta sig själva?! Jag misstänker att det ör som det gamla talesättet: Den som sade det han var det!....ungefär!
Alltså folk som själva är dåliga färäldrar brukar klanka ner på andra för att de har så dåligt samvete. Klassiskt!

Jag är inte världens bästa mamma, men jag gör mitt bästa som alla andra.??

Lille barnbarnet Leon har hunnit bli ett år den 12/12 men jag glömmer fortfarande oftast av att jag är mormor. Jag har tyvärr bara sett honom ett 20-tal gånger på ett helt år. De bor ju 2,5 mil norr om Göteborg och jag 2,5 mil söder om så det blir en 5 mil emellan. Man åker inte bara i en handvändning. Dessutom så var ju Philip sjuk hela förra året så vi ville inte åka och smitta ner Leon.

Jag har äntligen tagit tag i matte 2 nu och det är sååå himla jobbigt. Man läser och läser och det går så trögt först, sen bara lossnar det och det är kul. Men så en sida senare så fastnar man igen med ett nytt tal. Jag måste dock få klart treårig gymnasiekompetens. Hade bara två år sedan innan, det var ju så förr när jag var ung ?

Har läst Hälsopedagogik och Kost & Hälsa nu senast men efter matten är jag klar.

Presentation


Babydiamond! En ung/äldre mamma, med 5 barn, samt sjuksköterska.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Lilypie First Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

RSS

Besöksstatistik

Bilder

Barnkläder

Sjuksköterska


Ovido - Quiz & Flashcards